כיצד להשתמש - Sellerboard - הדרכה וסקירה מפורטת

Vova Even Oct 04, 2023
39 People Read
Table of Contents
  1. כיצד להשתמש בו, הדרכה מפורטת וסקירה - Sellerboard
    1. מה זה סלרבורד ואיך זה התחיל
    2. לוח מחוונים
    3. תזרים מזומנים
    4. PPC - פרסום באמזון
    5. מלאי
    6. מוצרים
    7. הוצאות
    8. דוחות
    9. משיב אוטומטי
    10. תכונת החזר הכספי
    11. התראות
    12. ניהול משתמשים וזכויות
    13. תקופת ניסיון מורחבת של חודשיים לסלרבורד
    14. לסיכום

Disclosure: היי! חלק מהקישורים בבלוג עם קישורי שותפים. הכוונה שאם תלחצו על הקישור, ותקנו דרכי משהו, אקבל חלק מעסקה לחשבון הבנק שלי, ללא עלות נוספת בשבילכם. בדרך כלל יש אפילו הנחות שיעזרו לכם לחסוך כסף. אז אשמח אם תתמכו! תודה רבה ויום טוב :) 

 כיצד להשתמש בו, הדרכה מפורטת וסקירה - Sellerboard


היי, שמי וובה אבן, ואני מוכר פעיל באמזון מאז 2016.


אני גם משתף הדרכות, פריצות וסודות מסחריים בערוצים שלי ב-YouTube וב-Udemy.


במאמר זה, אדריך אתכם כיצד להשתמש ב-Sellerboard שלב אחר שלב ולנווט את הדרך בכל התכונות יחד עם השיטות המומלצות לשימוש בהן.


למקרה שאתם תוהים, Sellerboard הוא כלי לניתוח רווחים עבור אמזון, אבל יש לו גם כלים רבים נוספים. אז, עם הסקירה הכללית, אספק גם סקירה מפורטת של איך להשתמש בו עם ג'ני מ-Sellerboard.


עד סוף מאמר זה, תדעו להשתמש ב-Sellerboard בקלות וללא כל טרחה. בקיצור, לא ללכת יותר לאיבוד במבוך - אני דואג לכם! 😉


לפוסט הזה, הזמנתי את ג'ני אדמס מ-Sellerboard. היא הייתה חרוצה מאוד לאורך כל הדרך, ונתנה לנו סקירה מפורטת של Sellerboard והתכונות של התוכנה.


לפני נצלול לעומק המאמר, יש לי משהו קטן בשבילכם: אם אתם לא אוהבים לקרוא במיוחד. הסרטון למטה מכסה הכל מא' עד ת' על Sellerboard, כולל אופן השימוש בו והסקירה שלו. מקווה שתהנו :) הסרטון באנגלית.



הערה אחרונה לפני שאתחיל: אם תרצו לבדוק את Sellerboard, יש לכם אופציה של חודשיים בחינם וניתם לעשות זאת ללא כרטיס אשראי.


לחצו כאן כדי לגשת לתקופת הניסיון המורחבת בחינם! הכוללת את כל התכונות פתוחות לשימוש.

הנחה לסלרבורד sellerboard discount

בכל מקרה, שימו לב שזהו קישור שיתופי, מה שאומר שאם אי פעם תשתמשו בו, אקבל עמלה קטנה מ-Sellerboard - ללא עלות נוספת עבורכם..


בדרך זו, אתם תומכים בתוכן החינמי שלי, ואני מאוד מודה על כך. אז, ללא עיכובים נוספים, בואו נתחיל!

מה זה סלרבורד ואיך זה התחיל


לפני כל דבר אחר, בואו נבין ש-Sellerboard הוא שירות ניתוח רווחים עבור מוכרי אמזון עם אוסף שלם של כלים נוספים שניתן להפיק מהם תועלת.


Sellerboard כולל כלים שונים, כולל קמפיין פרסום ומעקב בדואר, ניהול מלאי אוטומטי, החזר על מלאי שאבד ונפגם ושגיאות FBA אחרות, וכן כלי מיטוב PPC שהושק ממש לאחרונה.

Sellerboard מציע גם מחברי eBay ו-Shopify כדי לייעל את שילוב וניהול החנויות.


אם כבר מדברים על ההיסטוריה של החברה, Sellerboard נוסדה ב-2017 על ידי ולדי גורדון ומייקל מוכין. ולאדי היה במקור מוכר באמזון.


בזמן שהוא מכר, הוא לא ממש הצליח להבין את המספרים האמיתיים - כמה כסף הוא מרוויח, מה הוא משלם עבור העמלה וכו'. לא לשכוח, יש יותר מ-70 עמלות של אמזון שהיא גובה ממכם.


כשהדברים החלו להחמיר, הוא החליט ליצור כלי שיעזור לו להבין דברים כגון אילו מוצרים רווחיים ואילו לא, אם הוא במלאי או המלאי חסר, מה שולי הרווח שלו, וכל מה שקשור לאמזון ועמלות שלו.


כפי שהתברר, בסופו של דבר הוא גם יצר את הכלי, והוא חשב שזה יהיה אפילו טוב יותר אם מוכרים אחרים של אמזון יוכלו גם הם ליהנות ממנו.


למען האמת, באותה נקודת זמן זה היה הפתרון המושלם למוכרים. כך, הוא מכר את העסק שלו באמזון ב-2017, המשיך לעבוד על הכלי ולבסוף השיק את Sellerboard עבור כולם.


כיום, ל-Sellerboard יש בסיס לקוחות של למעלה מ-10,000 מוכרים והוא מתומחר בארבע רמות תמחור שונות (מוצג בתמונה למטה) בחשבון הדגמה



הוספתי גם סרטון למטה שמסביר עוד דברים על התמחור של Sellerboard.


לוח מחוונים

כך נראה לוח מחוונים של Sellerboard. וכאשר תירשמו לסלרבורד בחינם, תבחינו שזה הדבר הראשון שאתם רואים לאחר המעבר מחשבון המוכר שלכם באמזון ל-Sellerboard. יש גם אופציה להשתמש בחשבון דמו, אפילו בלי להירשם.


לוח המחוונים מציג בהרחבה את כל המידע על המוצרים שלכם בפורמטים שונים. הרשו לי לחפור קצת יותר לעומק על זה ואתם תמיד יכולים לעזר בתמונה (או עדיף בסרטון) למעלה כדי להיות בטוחים שאין בלבול במה שאני אומר. 


לוח המחוונים של Sellerboard נותן לכם ארבע אפשרויות למעבר ביניהן, כולל אריחים, תרשים, טבלת רווח והפסד ומגמות.

תצוגת האריחים היא ברירת המחדל, והיא מציגה חמישה מודולים למעלה: "היום", "אתמול", "החודש", "תחזית החודש" ו"החודש שעבר". הם מייצגים תקופות זמן שונות והיבטים שונים של ביצועי החנות שלכם באמזון.


תצוגת האריחים מספקת גם מידע על הביצועים של סחורות והזמנות בודדות. הפרמטרים מכילים בין היתר פרטים על הפריטים שנמכרו, החזרים כספיים, עלויות פרסום, רווח והכנסות.


כל הדברים בהישג יד עוזרים מאוד להקדים את כל הבעיות. אתם יכולים לדעת או לצפות מראש אם יש משהו לא בסדר במוצר שלכם.


לדוגמה, אם אחד מהפריטים נותן תוצאות בלתי צפויות, אתם יכולים לנתח אותו מקרוב כדי לראות מה יש לתקן ומדוע. על ידי מעקב אחר הנתונים, ניתן לחזות בעיות במוצר ולתקן אותן עוד לפני שהן מתעוררות.


משאב שימושי מבחינה זו יהיה משוב לקוחות. אתם יכולים לסנן את חוות הדעת של הלקוחות כדי לראות אם יש בעיה כלשהי איתה מתמודדים קונים מרובים ואם יש, אפשר לחשוב ותקן אותה מיד!


הדבר הטוב ביותר בלוח המחוונים הוא שאתם יכולים ללכת רחוק יותר לכל מודול על ידי לחיצה על "עוד" לדוגמה, אם תרצו לראות איך ומדוע נגבית עמלה, אפשר להשתמש בתכונה זו כדי לראות את הפירוט ולהרחיב את ההבנה שלכם בנושא. זו היא בין הסיבות הכי גדולות שבגללה אני ממליץ על Sellerboard.


בנוסף לכך, ישנם גם מיני משולשים שבלחיצה מאפשרים להרחיב עמודות לפרטים נוספים.


מקווה שזה נותן לכם מושג כללי על איך פועל לוח המחוונים של Sellerboard. אבל לפני שנתקדם, בואו נבין זאת טוב יותר בעזרת דוגמה. אני אדבר על מודול "החודש". כאשר תלחצו עליו, תופנו לכל המוצרים שנמכרו החודש ונמכרים כעת.

מה שמגניב בו הוא שגם תוכלו לראות אם נגמר לכם המלאי. וכדי להוסיף, זאת פונקציה שהם הוסיפו לאחרונה. אם זה באדום, זה מציין שצריך להזמין מלאי. אם זה בכחול, אפשר עדיין לחכות עם הזמנת מלאי.

אך השאלה שצצה כאן היא - איך בדיוק סופרים את המלא ב-FBA? והתשובה לכך פשוטה ממה שאתם חושבים!


הם סופרים זאת על סמך מהירות המכירה המשוערת. אז אם המוצרים שלכם נמכרים מהר, הם עושים תחזית כמה מהר הם ימכרו עד סוף החודש או עד סוף השבוע. בהתאם לכך, הם יודיעו לכם כשיגיע הזמן לבצע הזמנה חדשה. לכן, בעמודה שליד המוצר – "יחידות", תוכלו לסדר את המוצרים שנמכרו על ידי היחידה.


נניח שנמכרו 687 יחידות, לתאריך מסוים, במדור "החודש", וזה עדיין לא סוף החודש. תוכלו לקבל את כל המידע הדרוש לכם, כגון כמה מהיחידות הללו הוחזרו, כמה אתם מוציאים על פרסומות, כמה החזרות ניתנות למכירה (רק אם היו כאלה, כמובן) מכיוון שלפעמים, ייתכן שההחזרים לא יחזרו למחסן של אמזון במצב בר מכירה.

אז, Sellerboard גם מראה לנו אם ההחזר התקבל במצב בר מכירה או לא.


לאחר מכן יש את הכרטיסיות 'מוצרים' ו'פריטים שהוזמנו'.


אפשר לבדוק את המכירות שלכם לפי הזמנה, או את סך כל המוצרים שנמכרו.


זה אומר שתראו מספרי הזמנות שונים, ואת הפריטים השונים שנרכשו בהזמנות הספציפיות האלה.


עם זאת, יש אנשים שמעדיפים לראות כמות מוצרים שנמכרו בלבד. כמוני למשל.


יתרון נוסף הוא שאתם יכולים לקבץ את המוצרים וההזמנות שלכם לפי הורים, שוק, מותג או ערוץ. לדעתי הערוץ הוא אופציה די מגניבה כי רוב הפלטפורמות לא מאפשרות לסנן בין מוצרי FBA ל-FBM.

ב-Sellerboard, אתם יכולים לראות בדיוק כמה מוצרים נמכרו ב-FBA וב-FBM בנפרד.


אפשרות המותג היא גם מגניבה. ככה זה עובד: אם יש לכם מותגים שונים או שאתם מוכרים בשווקים שונים, אתם יכול להשתמש בה כדי לראות את כל המוצרים - מסווגים בהתאם למותגים שלהם - שנמכרו ב-Amazon.com, Amazon Canada, Amazon Brazil, וכו


Sellerboard הוסיפה לאחרונה תכונה פנטסטית נוספת ללוח המחוונים שלה שנקראת מחברי eBay ו-Shopify. מחברים אלה מספקים לכם את ההזדמנות למכור את המוצרים שלכם ב-eBay וב-Shopify תוך כדי הגשמה רב-ערוצית של אמזון. אז למעשה, הקונים יזמינו את המוצרים שלכם ב-Shopify וב-eBay, אבל המוצרים עצמם יישלחו על ידי אמזון.


באמצעות תכונה זו, אתם יכולים להרחיב את טווח ההגעה שלכם מבלי שתצטרכו לדאוג לגבי האופן שבו המוצר יסופק וכיצד תחשבו את כל העמלות. שירות זה לא זמין במנוי הניסיוני, אבל במנוי בתשלום, תוכלו לראות גם את eBay וגם את Shopify.


כדי להבין טוב יותר, נניח לרגע שאתם הבעלים של חשבון Sellerboard אמיתי.

כעת, כאשר תלחצו על כל אחד מהמחברים הללו, תועברו ללוח מחוונים אחר המציג את אותו מידע כמו לוח המחוונים הראשי, אבל עבור השווקים החדשים הללו (Shopify ו-eBay).


בקיצור, אפשר לומר בבטחה הלוח המחוונים של Sellerboard הוא מקום נוח מאוד לראות את כל המכירות וההוצאות שלכם ממעוף הציפור. המידע ניתן בסגנון קל מאוד להבנה, מה שהופך אותו אפילו ליותר נוח מאשר לבדוק את המוצר באמזון.


אבל זה לא הכל, Sellerboard ממשיכה לעדכן את הכלים ולשפר את הפונקציונליות שלה. לטענתם, הדשבורד מתרענן בסביבות כל 15 דקות. לפיכך, בכל פעם שאתם מתחברים, כל עוד הזמן שחלף גדול מ-15, תמיד תראו את המידע העדכני ביותר. וזה מדהים, נכון?


אתם יכולים גם להיכנס לכלי דרך הטלפון שלכם - השתמשו באפליקציה שלהם או התחברו דרך כל דפדפן. חוץ מזה, אם את מעדיפים, אתם יכולים לראות את ביצועי המוצרים שלכם לפרקי זמן ספציפיים.

 

לדוגמה, אתם יכולים לבחור את 12 החודשים האחרונים, 3 החודשים האחרונים, 30 הימים האחרונים, לפי יום, ואפילו לפי טווח מותאם אישית. החלק הטוב הוא שאפשר לעשות את אותו הדבר גם באריחים וגם בתרשימים.


תצוגת התרשים

.כפי שהשם מרמז, נותנת לכם ייצוג ציורי של ביצועי החנות שלכם. ניתן גם להגדיר את בדיקת החשבון וההזמנות

.אז, למשל, אתם יכולים להסיר עלויות פרסום והזמנות כדי לראות את עלות הסחורה

 .על ידי השוואת הביצועים שלכם בתקופות זמן שונות, תקבלו מושג מתי הצלחתם יותר

כרטיסיית P&L, זהה לקודמת, לדעתי. אבל היא בצורת טבלה, שלדעתי נוחה יותר לצוות הנהלת החשבונות, או למישהו שמוכר בשוק ספציפי.

אחרון חביב, הכרטיסייה Trends מאפשרת לראות כיצד המוצר מתפקד מול פרמטרים שונים כגון מכירות, יחידות, קודי קידום ועלויות החזר כספי. הוא הושק רק לפני שנה והוא עדיין אחת מתכונות לוח המחוונים הפופולריות ביותר. 

עם כל הכלים האלה של Sellerboard, אתם יכולים לחנך טוב יותר את עצמכם ואת השותפים שלכם לגבי רווחים אמיתיים. למען האמת, החומר שאמזון מספקת הוא סופר קשה לעבוד איתו - להבין איך הרווחים שלכם מחושבים, ואיך באמת להיות רווחיים בפלטפורמה - זה באמת קשה לפיצוח!


אז כן, Sellerboard המצילה האולטימטיבית מכיוון שאיתה פשוט לצפות במספרים "מחושבים כבר" כדי להבין איך הדברים מתפתחים.

לא רק זה, אלא שזה גם מאוד מועיל לסוכנויות המספקות שירותי ייעוץ למוכרי אמזון. ייתכן שהם יצטרכו להסביר למוכרים חדשים כיצד עליהם לנתח את הביצועים שלהם ולהבדיל בין נכון ולא נכון.


עם התוכנה הזו ביד, כולם יוכלו לראות הכל במקום אחד. יתר מזה, תוכלו להוריד את דוחות לוח המחוונים בקובצי XLS (גליונות).


בקיצור, השקעה ב-Sellerboard תהיה בהחלט בחירה נבונה. יש גם כלי דומה בתוכמה הליום 10.

להלן הנחות אש להליום 10.


הכפתור למטה יעניק לכם ניסיון מדהים של חודשיים בחינם לסלרבורד. תהנו! מלאאא הנחות, בשבילכם, כי למה לא? :)


תזרים מזומנים

בעזרת תכונה זו תוכלו לנתח מה נכנס ומה יוצא – במונחים של מזומנים. תוכלו לקבל תמונה ברורה של מצבכם הפיננסי, כולל ההכנסה שלכם, הוצאות שקולות ויעדי חיסכון.

יש גם אפשרות למשתמשים נוספים, כך תוכלו לתת לעוזרים הווירטואליים שלכם או לכל אחד אחר הרשאה לבצע שינויים.


מה שטוב בתכונת (תזרים מזומנים) Cashflowֿ, זה שאפשר להציץ בתשלומים שלכם, כמה הוצא על צילום תמונות, למשל, או עוזר וירטואלי, או כמה הוצא על אופטימיזציה של רישום או מודעות.


בנוסף, אפשר אפילו להוסיף את ההוצאות הנוספות שנעשו. למרות שאמזון יש כמה חיובים המתרחשים באופן אוטומטי, אם יש לכם עוזר שעוזר לנהל את החשבונות, תמיד אפשר לכלול את העלויות הנוספות האלה כאן... ניתן לציין אם זו הוצאה חודשית (חוזרת) או הוצאה חד פעמית.


כדי להבהיר, הרשו לי לתת לכם דוגמה למה אני מתכוון במילה חודשי. נניח שאתם משלמים למנהל החשבונות 250 דולר בכל חודש. תצטרכו להזין את הנתון רק פעם אחת. הם יקחו אוטומטית את 250 הדולרים האלה מהרווח החודשי שלכם.


צריכים שירות הנהלת חשבונות טוב? קראו את המאמר שלי על שירות כזה בשם EcomBalance. המאמר באנגלית. אך תמיד אפשר לתרגם בדפדפן.


חזרה לדבריינו..


אז למה זה נעשה?


בפשטות, זה נעשה כדי להבין מה ההבדל בין הסכום שיש לכם - מזומן בהישג יד (נזיל) - לבין הסכום שעובר כל הזמן דרך חשבון האשראי וישר עובר לרכישות והשקעות בדברים אחרים.


במילים פשוטות, חישוב תזרים המזומנים כרוך בעיקר בחשבון של כל ההתחייבויות הפיננסיות האחרות כדי שתוכלו לראות כמה כסף זמין יש בפועל להוצאות.


ל- Cashflow יש גם מערכת הוצאות כדי שעוזרת להבין כמה כסף הוצא. לדוגמה, אפשר לבדוק אם הוצאתם יותר כסף החודש מאשר בחודש הקודם. וכמה מזומנים היו בהישג יד החודש בהשוואה לחודש אחר?


ניקח כאן דוגמה. תארו שהייתה לי מחויבות חודשית להשקיע $2,000, אבל השקעתי $4,000 בחודש שעבר. בדרך זו, אני יכול לדחות כל סוג של השקעה לחודש הבא.


בנוסף, אני חופשי לשמור על הכסף ולהשתמש בו למטרות אחרות, למשל, אופטימיזציה של PPC, אופטימיזציה של רישום או שינוי תמונת המוצר.


זה גם מועיל אם יש שותפים בעסק. תזרים מזומנים יאפשר להראות להם את הנתונים ולחלק אותם. לדוגמה, אם השותפים חולקים עלויות באופן שווה, ניתן לפצל את החשבון בהתאם.


PPC - פרסום באמזון

זוהי תכונה חדשה יחסית הפועלת ככלי אופטימיזציית PPC, ומאפשרת לנתח את הרווחיות של קמפיין הפרסום, קבוצות המודעות ואפילו מילות המפתח שלכם.


תצוגת PPC עוזרת להבין עד כמה הקמפיינים מצליחים, כך שתוכלו לנהל את המודעות ולבצע את השינויים הדרושים בהתאם. ניתן גם להשתמש בה כדי למקסם את הרווחים מכיוון שהתוכנה מוצאת מילות מפתח שאמורות להיכלל ברישומים שלכם וכאלה שאמורות להימחק.


בואו נבין לעומק מה מציין כל חלק בתצוגה זו ולמה הוא משמש.


החל מתרשים העמודות בחלק העליון, הוא משמש כדי לראות את הביצועים של ערכות המודעות למשך פרקי זמן שונים. בעיקרון, אתם יכולים לבדוק את מכירות ה-PPC שבוצעו בזמן נתון, מה נעשה וכמה היה הרווח האמיתי.

בכנות, Sellerboard הוא די פשוט לשימוש. כן, יש די הרבה כרטיסיות, אבל הן די דומות. לדוגמא, אם כבר מדברים על כרטיסיית קמפיינים של פרסום בתצוגת PPC מורכבת מטבלה עם מספר שדות.


השדות מאפשרים להציץ לאופן הביצועים. אפשר לבחור את משך הזמן שאתם רוצים שמערכת המודעות תפעל, כמה להשקיע בה ולבדוק את הסטטוס - של ערכת המודעות האם היא אוטומטית או לא.


באוטומציה, אני מתכוון לתצוגת PPC יש שדה סטטוס אוטומציה.

זה אומר אם Sellerboard מפעילה עבורכם את מסע הפרסום (אוטומציה שלו) או לא. אם הסטטוס הוא TEST, סלרבורד בעצמה תבדוק הכל ותמליץ על הצעות מחיר על סמך ביצועי ה-PPC. אם הוא כבוי, המודעה מופעלת באופן ידני.


ההצעה מציינת עלויות פרסום. כלומר, אם יש לכם מודעות בפייסבוק, אינסטגרם או רדדית, Sellerboard ימליץ על תקציב (המכונה גם "הצעה") על סמך קריטריונים כמו המיקום שלכם ומילות המפתח שבהן משתמשים בחיפושים.


השדה האחרון של הכרטיסיית קמפיינים של פרסום הוא "מידע". הוא מכיל אפשרות ללחיצה בשם "עוד". אפשרות זו ניתנת להרחבה - כמו תמיד - שבה יוצג מידע נוסף לכל מוצר.


יש גם תפריט נפתח "קבץ לפי" כדי לסווג את הקמפיינים לפי משתנים שונים, כגון לפי קבוצת מודעות, מילת מפתח או מונח חיפוש. כנראה הדבר הטוב ביותר בתצורה הוא שאפשר  לשלוט במה שאתם רואים שם. לדוגמה, אם תרצו לראות את הקליקים במקום את הסטטוס, אפשר לשנות את זה. נהדר, לא?

לצד הכרטיסייה לקמפיינים של פרסום, יש כרטיסייה נוספת שכותרתה "יומן אוטומציה" (מוצג למעלה). לאחר שתלכו לשם, תראו את התאריך, קבוצת המודעות, מסע הפרסום, הצעת המחיר הישנה וההצעה החדשה ש-Sellerboard מגדיר עבורכם.


אפשרות נוספת שהיא מציעה היא שתוכלו לראות אם המודעה שונתה באופן ידני או אוטומטי. יש גם את ה-ACOS ואת קטע ההערות; ניתן לשינוי באופן ידני. תמיד אפשר להוסיף הערה כדי לוודא מדוע השינוי בוצע שם.


לדעתי, PPC הוא תצוגה סופר שימושית. הגדרה ואוטומציה של קמפיינים אפקטיביים מאפשרים לחשוף שוב ושוב את המסר לקהלי יעד. לקונים יש באופן טבעי את הדחף להגיב למודעות כאלה ולרכוש את הדבר הגדול הראשון שהם רואים.


הם עלולים להתעלם מהמודעה בפעם הראשונה והשנייה, אבל בחשיפה השלישית, משהו בתוכם מתעורר והם בסוף מבצעים את הרכישה. ובכן, זו ההשפעה הפסיכולוגית. כשתראו את המודעה כמה פעמים, סביר להניח שתלחצו עליה.


ודרך אגב, זה מאוד חכם ולא יקר כמו שאנשים אחרים עשויים לחשוב. לאחר שתגדירו את המודעה נכון, לא תצטרכו לשלם מעל ומעבר. במקום זאת, הרווחים יהיו גדולים יותר. רק הקפד להשתמש במילות מפתח ספציפיות וקמפיינים ספציפיים, ואתם מסודרים!


אנשים רבים עשויים לחשוב שזה יכול להיות רק משהו כמו איזון, אבל למעשה - לא, זה יכול להיות אפילו רווחי במודעות עצמן. יתרה מכך, Sellerboard עוקב אחר מה שיש לאנשים לומר בקבוצות מוכרים שונות של אמזון בפייסבוק.


לדוגמה, תמיד יש שם מוכר שיש לו בעיות עם מסעות פרסום PPC. או עם פריטים שנראה שלא מביאים מכירות או ביקורות. הבעיה למעשה טמונה באופן שבו הם הגדירו את המודעות והרישומים שלהם.


זו הסיבה ש-Sellerboard יצרה תצוגת PPC כדי לעזור לכם לראות ולנתח עד כמה המוצרים שלכם יכולים להיות רווחיים, כמה צריך להגיש עבורם, ואם באמת כדאי למכור אותם.

חודשיים חינם לסלרבורד אמזון


מלאי

בזמן שאנחנו פה, תנו לי להבהיר דבר אחד - ייתכן שתצטרכו מלאי חדש לעתים קרובות. ובשביל זה, צריך להבין אם הגיע הזמן להזמין או לא. כי לעולם לא תרצו שיגמר המלאי.

דרך אחרת להסתכל על זה, דמיינו שיש לכם הזמנה לרכוש שבע יחידות של מוצר שכבר נמצא במלאי. אבל נותרו רק 10 במלאי.


לוקח לכם 7 ימים לייצר את המוצר הזה. ואתם מוכרים יחידה אחת ביום.


המשמעות היא שאחרי סיום ההזמנה יישארו לכם רק שלושה מוצרים במלאי, ועליכם לרכוש במהירות עוד או להסתכן להישאר ללא מלאי.


עם זאת, חידוש מלאי הוא לא משהו שניתן לעשות ביום או יומיים. במקום זאת, זה תהליך שלוקח שבועות. וכאן Sellerboard נכנסת לפעולה.


בעיקרון, התוכנה מודיע לכם כשנגמר המלאי בהתבסס על מהירות המכירות שלכם. לדוגמה, ישנם מוצרים שנמכרים באופן מהיר לכל הזמנה בעוד שאחרים לא.


אם היינו לוקחים דוגמה מהחיים האמיתיים, אז בנות עשויות לקנות הרבה גומיות לשיער בבת אחת, אבל בהחלט לא חמישה בקבוקי שמפו, בו-זמנית (זה תלוי, אבל בואו נשתמש בדוגמה הזו).


כך Sellerboard מנתחת כמה המוצר שלכם נמכר. הם מנתחים גם את ברוטו המכירות שלכם למוצר ולאחר מכן נותנים הערכה של כמה הוא עומד להימכר ומתי הגיע הזמן לבצע הזמנה מחדש.


בדומה ללוח המחוונים, גם בחלק של המלאי יש אריחים קטנים. לדוגמה, תראו את עלות הסחורה בפעם הראשונה, ותוכלו גם להדפיס את המוצרים הזמינים.


בגלילה מטה תראו את המוצרים שנבחרו. הם בעצם מוצרי ה-FBA שלכם. בחלק העליון, יש להם מסנן שבו ניתן לבחור אם אתם רוצים לראות את FBA, FBM או את שניהם בחשבון המלאי. לא רק זה, אלא גם לבחור מוצרים ספציפיים ולחפש אותם לפי שמות, תגים, מק"ט או ASIN.

עכשיו לחדשות הטובות, תוכלו לראות כמה מהמוצרים שלכם נמצאים במלאי, ברזרבה, ערך המלאי, מהירות המכירה המשוערת, ימי המלאי שנותרו (בהתבסס על מהירות המכירה הנוכחית), וכן האם נגמר המלאי, מסומן על ידי כן, לא או בקרוב.


בקרוב אומר שעדיין לא אזל המלאי, אבל קיימת אפשרות גבוהה שהזמן עבורכם להזמנה מחדש מתקרב. לאחר מכן, אתם גם רואים כמה הזמנתם, האם זה הזמן לבצע הזמנה מחדש, הכמות המומלצת להזמנה מחדש, ולבסוף, ה-(החזר השקעה)ROI.


אפשר לראות את כל המידע הזה עבור כל מוצר. ואם, למשל, תרצו לראות שניים או שלושה מוצרים מכולם, ניתן לבחור אותם בסרגל החיפוש למעלה. שם, אם תבחרו בכולם, תראו את כל המוצרים למטה בעמוד.


גורם חשוב אחד שיש לקחת בחשבון הוא הביקוש בשוק למוצר שלכם עשוי להשתנות לאורך זמן.


בעוד למוצר עשוי להיות ביקוש גבוה בחודש אחד, ייתכן שהוא לא יהיה פופולרי בחודש הבא. כדי להימנע ממלאי יתר או מחסור במלאי, חשוב להתאים את מספר היחידות המוזמנות בהתאם.


כאן נכנסת Sellerboard לתמונה. על ידי ניתוח נתוני המכירות בתחילת החודש ולאורך כל החודש, Sellerboard יכולה להמליץ על כמות הזמנה מתאימה המשקפת את הביקוש הנוכחי בשוק.


המשמעות היא שאם אחד מהמוצרים שלכם לא נמכר כמו קודם, Sellerboard יציע כמות נמוכה יותר להזמנה.


מצד שני, אם מוצרים אחרים נמכרים היטב, Sellerboard עשוי להמליץ להזמין יותר מהפריטים האלו. על ידי ביצוע התאמות אלה, תוכלו לייעל את המלאי ולהבטיח שיש לכם את הכמות הנכונה של כל מוצר כדי לענות על דרישת הלקוחות.


אם הייתי מדבר על הניסיון שלי כמוכר, הטעות הכי גדולה שלי הייתה הזמנת יתר של מלאי מבלי לקחת בחשבון גורמים אחרים כמו מגמות בשוק וביקוש. כתוצאה מכך, לעתים קרובות מצאתי את עצמי נאבק בניהול מלאי, מה שהוביל להפסדים מיותרים והחמצת הזדמנויות.


למרבה המזל, עם הופעת הכלים כמו Sellerboard, ניהול המלאי הפך להרבה יותר קל. בעבר, הייתי מוכר מתחיל באמזון בשנים 2016-17, ולעיתים קרובות אזל לי המלאי, בהנחה שהמוצרים שלי לא נמכרים טוב, רק כדי להבין מאוחר יותר שהמכירות שלי התפוצצו.


כיום, אני מסתמך על תוכנה כמו Sellerboard שתעזור לי לקבל החלטות מושכלות לגבי ניהול מלאי על סמך נתוני מכירות בזמן אמת ומגמות שוק. זה משנה את המשחק, ואני לא יכול לדמיין לנהל את העסק שלי בלעדיו.


מצד שני, היו מקרים שבהם הזמנתי אלפי יחידות, רק כדי לראות אותן יושבות במחסן ללא מכירה.


למרבה הצער, זה אומר שכל הכסף שלי היה קשור במוצרים האלה, ולא בכיסי שבו הוא שייך. ברור שלכל מוכר יש את הכלים הנכונים לניהול מלאי. מניסיוני האישי, למדתי שחוסר המלאי מזיק לא פחות כמו הזמנת יתר.

אבל הודות לכלים כמו Sellerboard, אני מסוגל לנהל את המלאי שלי בצורה יעילה הרבה יותר ולהימנע מלעשות את אותן טעויות שעשיתי בעבר.


כלים נוספים שיכולים לעזור בניהול מלאי הם Helium 10, Jungle Scout ו-Sellerise.


בואו נודה בזה - להחזיק יותר מ-1,000 יחידות במלאי למשך שנתיים או יותר זה כנראה הדבר האחרון שתרצו. 


מוצרים

עוברים לסעיף הבא, יש לנו את לשונית המוצרים.


כאן תוכלו לצפות בכל המוצרים שלכם ולבצע בהם שינויים. מה שיפה בתכונה הזו הוא שאתם יכולים בקלות לייבא ולייצא נתונים מ-Sellerboard.

לדוגמה, אם יש לכם קובץ עם מידע מוצר מעודכן או לא בא לכם לערוך כל מוצר באופן ידני, אפשר לייבא את הקובץ ל-Sellerboard, והוא יעדכן את המידע עבורכם.


תכונה נוספת ראויה לציון היא היכולת לתייג את המוצרים שלכם בתור FBA או FBM, מה שמאפשר לנתח את הביצועים שלהם בלוח המחוונים ובחלקים אחרים, כגון תזרים מזומנים. זה אומר שיש לכם את הגמישות לסווג את המוצרים ולראות את מדדי הביצועים שלהם בצורה הכי משמעותית עבורכם.


יתרון נוסף לשימוש ב-Sellerboard הוא שאפשר לערוך את עלות הסחורה הנמכרת (COGs - cost of goods sold) עבור המוצרים שלכם.

צריך לבחור את השוק של אמזון שברצונכם לערוך ולהציג את מרכיבי העלות של אותו שוק. תכונה זו מאפשרת לראות עד כמה כל אחד מהמוצרים שלכם רווחי.

בנוסף, תוכלו לראות את העלויות הקשורות לייצור, משלוח, עמלות PayPal, מבצע חיסול, בדיקה והוצאות אחרות הקשורות למוצר. אפשר גם להוסיף הוצאות נוספות הספציפיות למוצר הספציפי הזה או לבחור פרק זמן חדש לניתוח שלכם.


על ידי כך, ניתן לקבל הבנה ברורה של העלות האמיתית למוצר שלכם. לדוגמה, אם העלות ליחידה עבור אחד מהמוצרים היא 0.75 סנט, ניתן להשוות אותה לכמה אתם מוכרים אותו מוצר בניכוי כל העמלות שנלקחות על ידי אמזון. כך תוכלו לקבוע את סכום הכסף שנשאר לכם בסופו של דבר (נטו).


בנוסף, Sellerboard מאפשרת לכם להשוות את עלויות המוצר בכל השווקים שבהם אתם מוכרים כעת. ניתן להציג ולערוך את העלויות עבור כל שוק בנפרד, שכן ייתכן שאתם מוכרים את אותו מוצר באזורים שונים עם עלויות שונות.


העמודה שליד COGs מספקת אפשרויות לבחירת סוג העלות, כגון קבוע, אצווה לכל תקופה ועוד. זה עוזר לזהות הוצאות נוספות הקשורות למוצר, ומאפשר לקבוע במדויק את העלות האמיתית של המוצר ואת הרווחיות שלו.


בואו ניקח בחשבון את הדוגמה של כיסויי אייפון. ייתכן שיש לכם הוצאות נוספות כגון עיצובים מותאמים אישית, לוגואים או אריזה שאינן באות לידי ביטוי ב-COGs.


במקרים כאלה, אפשר בקלות להוסיף את ההוצאות הללו לניתוח העלויות כדי לקבוע את העלות האמיתית של המוצר. זה מאפשר לקבל הבנה מדויקת יותר של הרווחיות של כל מוצר ולקבל החלטות מושכלות לגבי תמחור וניהול מלאי.


בסעיף המוצר, המיקוד העיקרי שלנו הוא להוסיף את העלויות של כל מוצר במקום מרוכז עבור כל השווקים. על ידי כך, נוכל לערוך בקלות את העלויות בהתאם לשוק הנכון. כאן אנו ממלאים את כל העלויות הקשורות למוצר ספציפי, כגון ייצור, משלוח, בדיקה, עמלות PayPal והוצאות נוספות.


תיוג כל מוצר כ-FBA או FBM מאפשר לנו לראות את עלויות המשלוח ולבצע את ההתאמות הנדרשות. בנוסף, Sellerboard מציגה באופן אוטומטי את הערך של החזרות בלתי ניתנות למכירה. בסך הכל, סעיף זה מספק הבנה ברורה של כל העלויות הקשורות לכל מוצר.

הוצאות

עוברים לסעיף הוצאות, כאן תוכלו להוסיף עלויות עקיפות. בעוד הסעיף תזרים המזומנים מראה מה נשאר בכיס לאחר ניכוי ההוצאות שלכם, סעיף ההוצאות מאפשר לכם להזין באופן ידני עלויות שלא נמשכו אוטומטית ממרכז המוכר (Amazon SellerCentral).

לדוגמה, אם הוצאתם כסף על משלוח או הוצאות אחרות שלא נרשמו ב-Seller Central, תוכלו להוסיף אותן כאן. כך תקבלו תמונה מדויקת יותר של ההוצאות הכוללות שלכם. אתם יכולים להפנות את משימת הוספת ההוצאות לעוזר וירטואלי או לרואה חשבון שיש לו את ההרשאות הדרושות לגישה לסעיף זה(ניתן להגדיר זאת).


בסעיף הוצאות ניתן להוסיף הוצאות חוזרות וחד פעמיות, להלן הדוגמאות: שכר דירה, תוכנת הנהלת חשבונות, עלויות מחסן, שכר טרחת יועץ מס ועוד. ניתן גם לציין את התקופה עבורה תרצו לראות את ההוצאות שלכם. לדוגמה, ייתכן שתרצו לראות את ההוצאות עבור רבעון, חודש או שבוע מסוימים.


בנוסף, אם יש הוצאה שלא נוספה ל-Seller Central, תוכל להוסיף אותה כאן. זה יכול להיעשות על ידכם או מישהו אחר עם זכויות גישה, כגון עוזר וירטואלי או רואה חשבון.


אחד היתרונות של סעיף זה הוא שניתן להוסיף הוצאה חדשה בכל עת. בין אם מדובר בעלות חוזרת או חד פעמית, היא נכללת במהירות ובקלות בניתוח שלכם. על ידי מעקב אחר ההוצאות בדרך זו, תוכלו לקבל הבנה טובה יותר של הרווחיות הכוללת ולקבל החלטות עסקיות מושכלות יותר.


בעמודה "מוצר", תוכלו לבחור את המוצר המתאים להוצאה כדי לזהות לאיזה מוצר הוא משתייך. ההוצאה תהיה תלויה בשוק שבו המוצר נמכר, בין אם מדובר בתשלום חודשי חוזר ובין אם מדובר בתשלום חד פעמי.


אם תוסיפו את ההוצאה כעמלה חוזרת, כגון עמלה חודשית, Sellerboard תכלול אותה בדוח לחודש הבא. עם זאת, אם מדובר בהוצאה חד פעמית, Sellerboard לא יכלול אותה בחודשים הבאים. מדובר בתכונה חכמה המבטיחה מעקב מדויק אחרי הוצאות לכל מוצר.

דוחות


לפני שנצלול לתוך הדוחות, יש לי כמה חדשות מרגשות לשתף - Sellerboard הוסיפה לאחרונה שילוב QuickBooks, שלא היה זמין בעבר.


נכון שזה מדהים? אבל זה לא הכל. Sellerboard גם מאפשר לכם לייצא את הנתונים שלכם בקלות. ניתן לייצא את לוח המחוונים עם אריחים להיום, החודש, החודש הבא, התחזית, או כל תקופות נבחרות שצריך.


ניתן לייצא את הנתונים לקובץ אקסל או CSV, כולל כל המידע הרלוונטי כגון פרטי מוצר ועמלות. אפשר לייצא נתונים לפי תאריך, לפי מוצר או לפי הזמנות - מה שמתאים לצרכים שלכם. תכונה זו שימושית כאשר יש צורך לשלוח דוחות לאמזון, שותפים, משקיעים או לכל מטרה אחרת.


התהליך פשוט - פשוט בחרו את פרק הזמן ואת פורמט הקובץ, והורידו את הקובץ. בין אם צריך את זה עבור המשקיעים, השותפים או אמזון, הדוח נמצא בהישג ידכם בקובץ Excel או CSV.


יש אנשים שמעדיפים לעשות דברים בדרך הישנה, כמו הורדת דוחות וניתוח נתונים דרכם. גישה זו עשויה להיות נוחה יותר למי שרגיל או מעדיף דרך אחרת לעשות דברים.


זה תלוי בסופו של דבר בהעדפה אישית. ייתכנו גם מצבים שבהם צריך לייצא נתונים מ-Sellerboard כדי לייבא אותם למקום אחר, מה שמוכרים רבים עושים לעתים קרובות. בכל מקרה, אם אתם זקוקים לדוח, Sellerboard מציע את האפשרות להוריד אותו. וזה פחות או יותר כל מה שצריך לדעת על הורדת דוחות מלוח המחוונים של Sellerboard.


משיב אוטומטי


Sellerboard מציע תכונה ששמה ה-,Autoresponder - השולח אוטומטית הודעות לקונים שלכם, מבקש ביקורות על מוצרים, משוב ועוד.

בואו נהיה אמיתיים; כולם רודפים אחרי ביקורות כדי להגביר את המכירות שלהם. ועם Sellerboard, יש שתי דרכים לקבל יותר ביקורות ולהגדיל את המכירות שלכם. הראשונה היא המשיב האוטומטי, ששולח הודעות אוטומטיות לקונים שלכם, המבקש ביקורות על מוצרים ומשוב מלקוחות.


אבל הנה הבעיה - ההודעות נשלחות בשמכם, מה שגורם לרושם כאילו אתם מבקשים את הביקורת באופן אישי.


כעת, בואו נגיע לחלק המרגש - התכונה "בקש סקירה".

דומה ל-Seller Assistant של הליום 10. למרות שהתוכנה פה היא חינמית לגמרי, היא לא לגמרי אוטומטית כמו הזו של סלרבורד.


למעשה יש לי פוסט מלא בבלוג שלי באנגלית על Sellerboard נגד Helium 10.

אולי תמצאו אותו שימושי.


אבל לפני שתוכלו להשתמש בתכונה זו, עליכם לבחור תבנית. מה שמרשים ב-Sellerboard הוא שהם משתמשים ב-API הרשמי של שותפי המכירות של אמזון כדי להפוך את התהליך כולו לאוטומטי. הם שולחים בקשת בדיקה בשמכם, והיא נשלחת מאמזון ולא ממכם.


האימייל שנשלח לקונים כולל תמונות פרטי המוצר שלכם ומידע אחר שצירפתם. לאחר מכן, הקונים יכולים לדרג את החוויה שלהם עם המוצר, ולבחור את מספר הכוכבים שהם רוצים להעניק. תכונה זו היא מהשורה הראשונה והיא בטוח תגביר את המכירות ותעזור לקבל ביקורות נוספות.

אתם אולי תוהים למה להשתמש בתבנית החדשה הזו. התשובה פשוטה - כי זה חדש ללקוחות.


השימוש בה כעת מוסיף יותר אמון לקונים, מכיוון שהם מקבלים אימייל מאמזון ולא משולח אקראי. בנוסף, מכיוון שהוא חדש, לקוחות נוטים יותר להיפתח ולהגיב אליו מתוך סקרנות. מוכרים רבים מדווחים שתכונה זו הכפילה את המכירות שלהם בהשוואה לתקופות קודמות, מה שהביא למשוב בעל ערך.


Sellerboard ניתחה גם את הזמן הטוב ביותר לשלוח את המיילים האלה. אם ברצונכם לנסות את התכונה הזו, מומלץ לשלוח אותה בין השעות 6:00-7:00 בבוקר כאשר אנשים מתחילים את יום העבודה שלהם ויש להם זמן להגיב בעודם נהנים מהקפה.


שליחתו במהלך שעות העבודה עלולה לגרום להם לשכוח או להיות עסוקים מדי. הודות ל-Sellerboard, אפשר לבחור מתי שהמייל יישלח להשפעה מקסימלית.

התזמון הוא הכל כשמדובר במקסום היעילות של התכונה "בקש סקירה" ב-Sellerboard.


לפי הניתוח של Sellerboard, הזמן הטוב ביותר לשלוח את הדוא"ל של בקשת הביקורת הוא בין 06:00-07:00. בוקר אור!


בבוקר, כשאנשים רגועים וגולשים בטלפונים שלהם, יש סיכוי גבוה יותר שהם יפתחו ויגיבו לאימייל.


על ידי שליחת האימייל במהלך זמן זה, אתם מגדילים את הסיכוי לקבל יותר ביקורות ולהגביר את המכירות. והחלק הטוב ביותר הוא ש-Sellerboard מאפשרת לכם לבחור את השעה המדויקת שבה תרצו שהמייל ישלח, מה שמקל על התאמה אישית של התזמון בהתאם לצרכים שלכם.


נתונים אלה ישתנו בין קטגוריות ומוצרים, אז בבקשה בדקו דברים בעצמכם ותראו מה הכי מתאים לכם.


יתר מזה, החלק הטוב ביותר הוא שהתבנית נוצרת אוטומטית, כך שאינכם צריכים לדאוג לכתוב שום דבר. רק צריך להגדיר את הזמנים כדי שזה ישלח אוטומטית.


דבר נוסף שחשוב לציין הוא שאם לקוח מחזיר מוצר ומתבצע החזר כספי, לא נשלחים אליו מיילים אוטומטיים. עם זאת, הם יקבלו הודעת דוא"ל המבקשת את הסיבה מדוע הם מחזירים את המוצר. זוהי דרך מצוינת למזער ביקורות שליליות, והיא מראה שלמותג אכפת מהלקוחות שלו.


אם אי פעם תרצו לעבור לתבנית משלכם, תוכל לעשות זאת בקלות לאחר מספר חודשים או אפילו כמה שנים. עם Sellerboard, יש לכם שתי אפשרויות: תבנית משוב/שידול לביקורת סטנדרטית של אמזון או טקסט אימייל מותאם אישית. אם תבחרו באחרון, תוכלו להתאים אישית את התבנית ולתת לה להישלח אוטומטית.


מעבר לכרטיסיית קמפיין הפרסום, Sellerboard מספקת מספר תכונות שימושיות כדי להקל על החיים שלכם. תוכלו לבצע אי הכללה של לקוחות חוזרים ולבחור את המוצרים שברצונכם לכלול בקמפיין הפרסום שלכם. הממשק ידידותי ואינטואיטיבי, כשהכל נמצא במקומו המתאים וניתן להרחבה לפרטים נוספים.


בין אם אתם צריכים לסנן תוצרי לוואי, או הזמנות, או רשימה שחורה של לקוחות מסויימים, תמצאו את האפשרויות הנכונות בקלות.

ישנם שני סוגים של קמפיינים זמינים: קמפיינים רגילים או תבניות של אמזון. לאחר שתבחרו את המוצרים שלכם, תוכלו לבחור את הקמפיין שברצונכם לכלול בהם. אתם יכולים גם לייבא קבצים אם תצטרכו, ו-Sellerboard תומכת במגוון רחב של פורמטים של קבצים.


החלק הכי טוב? Sellerboard מטפלת בהכל באופן אוטומטי עבורכם עם המשיב האוטומטי. אתם יכולים לראות בקלות את הסטטוס של הקמפיין הפרסום והודעות האימייל שלכם, כולל אם הם נשלחו או לא, ומתי היה תאריך השליחה האחרון. ניתן לבחור לרשום רק לקוחות מסוימים, לשלוח בקשות בדיקה או להפנות אותם לרשימה השחורה.

גם אם תרצו לעשות משהו ידני עבור מוצר ספציפי, תמיד ניתן להגיע ל-Autoresponder, לבחור את המוצר והקמפיין ולשלוח לכולם. בסך הכל, Sellerboard עושה את זה פשוט מאוד לנהל את מסעות הפרסום ולעקוב אחר הסטטוס שלהם.


תכונת החזר הכספי


תכונת החזר הכסף המוצעת על ידי Sellerboard היא באמת יוצאת דופן מכיוון שהיא מאפשרת למשתמשים לקבל שלושה דוחות מקיפים.


הפלטפורמה מציעה שתי אפשרויות - פריטים אבודים ופגומים, ומוצרים שהוחזרו.


אתם אולי תוהים מדוע תכונה זו נחוצה. ובכן, זה בגלל שאמזון עשויה להיות חייבת לכם סכום כסף נכבד, וייתכן שאתם אפילו לא מודעים לכך. אם אי פעם השתמשתם ב-FBA, ייתכן שחוויתם תרחיש שבו אמזון איבדה או גרמה נזק למוצר במחסן מבלי להודיע לכם.


כאן נכנס המקרה הראשון. אתם יכולים לקרוא עוד על החזרי הכספים מאמזון במאמר שלי באנגלית.


Sellerboard נועדה להוריד את הדוחות ולנתח כמה כסף אמזון חייבת לכם עבור המוצרים האבודים או הפגומים שלא קיבלתם החזר עבורם.


למרות שאמזון בדרך כלל מפצה למוכרים באופן אוטומטי, ישנם מקרים שבהם הם שוכחים או שמתעוררות בעיות מסוימות, וכתוצאה מכך דילוג על החזרים. Sellerboard מבטיחה שתקבלו את מה שמגיע לכם בצדק, על ידי הפקת דוחות מקיפים והדגשת אי התאמות.


הדוח שנוצר על ידי Sellerboard מכיל פרטים מכריעים על המוצרים שלכם, כולל תאריך המוצר, מזהה העסקה ומידע לגבי האם הם אבדו, ניזוקו, נמצאו, הוחזרו או נעדרו.


לדוגמה, אם קיבלתם החזר עבור 28 מוצרים אך חסרים 82 פריטים, אמזון חייבת לכם כ-$395.24. זה חל גם על קופסאות מתנה קטנות, בהן אבדו 65, נמצאו 36 ו-29 נעדרים. במקרה זה, אמזון חייבת כ-$179.80, תלוי במוצר.


למרבה המזל, דיווחים אלה הם פשוטים להבנה. כל מה שאתה צריך לעשות הוא להוריד את הדוח ולפנות לאמזון כדי לתבוע את ההחזר שלכם.


Sellerboard אפילו מספקת תבנית שתעזור לכם ליצור קשר עם אמזון בנפרד, מה שמקל עליכם לקבל את מה ששלכם. על ידי שימוש בתכונה זו, אפשר לקבוע במהירות כמה כסף אמזון חייבת לכם ולנקוט בפעולות מתאימות כדי לשחזר אותו.


כלים חלופיים ל-Sellerboard במרחב ההחזרים הם;


Getida

Seller Investigators

Seller Locker

Sellerise

Helium 10 Refund Genie

Refund Sniper


.יש מאמר מלא על השימוש בגטידה, הכלי הראשון למעלה

.וגם מאמר על הנחה אש על גטידה

בעת שימוש ב-Sellerboard, אתם יכולים לבקש החזר עבור פריטים שאבדו או שניזוקו על ידי מתן הפרטים הדרושים, כגון תאריכים, מספר עסקה, מק"ט ו-ASIN.


למרבה המזל, כל המידע הזה זמין בקלות בדוח שהורדתם קודם לכן, מה שהופך אותו לתהליך מהיר וקל, צריך רק להעתיק ולהדביק בתבנית ההחזר וליצור קשר עם אמזון. מלבד דוחות מלאי אבודים ופגומים, Sellerboard מספקת גם דוחות החזרים כספיים.


לדוגמה, נניח שמכרתם לי מוצר בינואר, אבל אני מחליט להחזיר אותו לאחר מספר ימים. אמזון מחזירה לי אוטומטית מכיס שלכם.


עם זאת, אם אני לא מצליח להחזיר את המוצר, אני במצב של win-win כי אני יכול לשמור את המוצר ואת הכסף. ייתכן שאמזון לא תחייב אותי שוב כדי להחזיר לכם, מכיוון שהם הניחו שהחזרתי את המוצר. זוהי תופעה שכיחה, ולרוב הקונים אינם מחויבים לאחר 45 יום של אי החזרת המוצר.


על ידי שימוש בדוחות ההחזרים של Sellerboard, תוכלו לעקוב אחר מקרים כאלה ולנקוט את הפעולות הנדרשות כדי להחזיר את כספכם.


Sellerboard מספקת שירות רב ערך על ידי ניתוח החזרים והחזרות שלא נשלחו חזרה לאמזון או נשלחו בחזרה במצב בלתי ניתן למכירה.


לדוגמה, אם אתם מוכר מוצר בעלות גבוהה ויש לכם הזמנה שבועית כזו, אתם עלולים להפסיד כסף. כדי לטפל בבעיה הזו, Sellerboard מציע דוח שניתן להוריד עד תקופה מסוימת, כמו 18 חודשים, כך שתוכלו לראות כמה כסף אמזון חייבת לכם.


הדוח מכיל מידע על החזרים והחזרות, וכן כל חיובים שלא יושמו כפי שהיו צריכים להיות. לדוגמה, אם לקוח שבר את אחד העגילים שהוא קנה מכם, אמזון צריכה לגבות אותו על כך, אבל לא תמיד היא עושה זאת. הדוח עוזר לזהות מקרים כאלה ולתבוע את הכסף המגיע לכם.


בנוסף לדוח, Sellerboard מספקת גם תבנית שבה תוכלו להשתמש כדי להגיש את התביעה  לאמזון. התבנית כוללת את כל המידע הדרוש, כגון תאריכים, מספר עסקה, מק"ט ו-ASIN.


פשוט ממלאים את הפרטים ומגישים את התביעה לאמזון. בהתבסס על נתונים אמיתיים שנשלפו מאמזון, Sellerboard מעריכה כי 99.9% מהמקרים, אמזון תחזיר את הכסף אם הוכחתם את התביעה שלכם. זה אומר שאתם יכולים להיות בטוחים בקבלת הכסף שמגיע בעזרת Sellerboard.


בנוסף למלאי האבוד והפגום ולהחזרים, Sellerboard יכולה לעזור גם בשינויים בעמלות ה-FBA.


אמזון לפעמים ממקמת מוצרים בקטגוריה הלא נכונה או משנה את המידות של המוצר, וכתוצאה מכך גובה עמלות גבוהות יותר.


עם Sellerboard, ניתן לנתח מתי התרחשו שינויים אלה עבור כל פריט ולהוריד דוח כדי ליצור קשר עם אמזון לקבלת החזר. אף אחד לא רוצה לשלם תוספת עבור הקטגוריה הלא נכונה, ו-Sellerboard יכולה לעזור להחזיר את הכסף שאחרת הייתם מפסידים. התהליך פשוט: הורדתם את הדוח, נתחו את השינויים ופנו לאמזון לקבלת החזר. בעזרת ה-Sellerboard, תוכלו להתעדכן בשינויים בעמלות ה-FBA ולהימנע מהוצאות מיותרות.


הדוח שנוצר על ידי Sellerboard מכיל מידע חיוני כגון השוק, ASIN, SKU, מספר הזמנה, תאריך עמלה, סכום שנטען מחדש ומטבע. על ידי ניתוח דוח זה, תוכלו לזהות את הכסף שחייבים לכם אך לא קיבלתם. התעלמות ממצב זה עלולה להוביל להפסדים משמעותיים.


כבעל עסק, זה חיוני להבטיח שלא תשאירו כסף על השולחן. למרבה המזל, Sellerboard יכולה לעזור לזהות בעיות, טעויות או שגיאות הקשורות להזמנות או למחסן שלכם. עם Sellerboard, אתם יכולים בקלות לבקש החזרים עבור כל אי התאמות בחודשים האחרונים. אל תפספסו את הכסף ששייך לכם.

!וכמובן כאן שוב אשאיר חודשיים חינם לסלרבורד בשבלילכם


התראות


התראות היא תכונה בעלת ערך נפלא מכיוון שהיא לא רק מופיעה בלוח המחוונים שלכם אלא גם שולחת הודעות בדוא"ל.


לדוגמא, אם צריך לחדש את המלאי, Sellerboard לא רק יציג מידע זה בלוח המחוונים אלא גם ישלח לכם הודעה.


זה שימושי במיוחד אם יש מוכר אחר שחוטף את הרישום שלכם, או כל שינוי שבוצע ברישומים שלכם.


למעשה, יש רשימה ארוכה של תרחישים ש-Sellerboard יודיע עליהם.

אם יש שינויים כלשהם בעמלות או אם יש חריגה בכמות במשלוח הנכנס, Sellerboard תשלח הודעה. גם אם תאבדו את תיבת הקנייה, Sellerboard תודיעה.


בנוסף, התראות מלאי יודיעו אם הקטגוריה שלכם השתנתה. התראות אלו מבטיחות שתשארו תמיד מעודכנים בכל שינוי או בעיה שעלולים להשפיע על העסק שלכם.


ֿ

כפי שמוצג בתמונה, יש רשימה מקיפה של התראות זמינות לבחירתכם, ותוכלו לבחור לקבל הודעות בדוא"ל או ב-Sellerboard עצמו.


האפשרות לשני סוגי ההתראות היא שימושית במיוחד מכיוון שהיא מאפשרת להישאר מעודכנים בכל בעיה או דאגה, לא משנה היכן אתם נמצאים. על ידי קבלת הודעה מיידית אפילו על אי הנוחות הקטנה ביותר, תוכל לנקוט בפעולה מיידית כדי לטפל בה, כגון פנייה לתמיכה.


ייתכן שנראה שחלק מההתראות חוזרות על עצמן, אך אלו הן אלו שדורשות את תשומת הלב שלכם. בנוסף, תכונת המחיר הנמוך ביותר מתריעה כאשר מתחרה מציע מחיר טוב יותר, ומאפשרת לכם לעמוד בקצב של המתחרים ולהישאר במשחק. עם התראות אלו, אתם יכול בקלות לעקוב אחר חשבונכם ולהבטיח שהכל יתנהל בצורה חלקה.


ניהול משתמשים וזכויות

אחת התכונות הטובות ביותר של Sellerboard היא היכולת לספק גישה מותאמת אישית לאנשים ספציפיים, בין אם זה משווק, שותפים, משקיעים או עוזרים.


החלק הטוב ביותר הוא שאתם יכולים להעניק גישה לתכונה ספציפית ב-Sellerboard, ולא לכל החשבון. לדוגמה, אתם יכולים לתת לאיש שיווק גישה לכלי האופטימיזציה של PPC או להגביל את התצוגה של שותף למקומות שוק ספציפיים, כמו אמזון ארה"ב. רמה זו של גמישות מאפשרת לשלוט למי יש גישה לאיזה מידע.


אם יש לכם משקיע, תוכלו לנהל את כל התכונות ב-Sellerboard ולהעניק גישה נוספת לצוות צד שלישי תוך שליטה בנראות שלהם.


יתר מזה, Sellerboard שולחת לכם דוח חודשי על לוח המחוונים, המלאי או ההזמנות, ומספקת הודעה נוספת. ניתן להגדיר דוחות אוטומטיים שישלחו למייל שלכם מדי חודש בתאריך מסוים. הנוחות הנוספת הזו טובה מכדי לוותר עליה!


תקופת ניסיון מורחבת של חודשיים לסלרבורד

חדשות טובות! כעת תוכלו ליהנות מתקופת ניסיון של חודשיים ב-Sellerboard ללא עלות, באמצעות הקישור כאן.


החלק הטוב ביותר הוא שלא צריך לספק שום פרטי כרטיס אשראי, ותהיה לכם גישה לכל התכונות המדהימות של Sellerboard.

אז למה אתם מחכים? לחצו על הקישור למטה והתחילו את תקופת הניסיון החינמית עוד היום!


סלרבורד חינמי לחודשיים

לסיכום


לאחר ביצוע מדריך זה שלב אחר שלב כיצד להשתמש ב-Sellerboard, אני בטוח שעכשיו יש הבנה טובה יותר של התכונות והיתרונות שלה.


זכרו, אתם יכולים לנצל את ההצעה המיוחדת של ניסיון חינם למשך חודשיים. אם יש לכם שאלות או חששות, אנא לפנות אלי לסיוע.


כמו כן, הקפידו לבדוק את הבלוג שלי ואת ערוץ Udemy עבור תוכן בעל ערך רב יותר על מסחר אלקטרוני ומכירת אמזון.

תודה שקראתם, ואני מצפה לדבר איתכם שוב בקרוב!

כל טוב,


וובה :)

Table of Contents
  1. כיצד להשתמש בו, הדרכה מפורטת וסקירה - Sellerboard
    1. מה זה סלרבורד ואיך זה התחיל
    2. לוח מחוונים
    3. תזרים מזומנים
    4. PPC - פרסום באמזון
    5. מלאי
    6. מוצרים
    7. הוצאות
    8. דוחות
    9. משיב אוטומטי
    10. תכונת החזר הכספי
    11. התראות
    12. ניהול משתמשים וזכויות
    13. תקופת ניסיון מורחבת של חודשיים לסלרבורד
    14. לסיכום

Disclosure:  היי! חלק מהקישורים בבלוג עם קישורי שותפים. הכוונה שאם תלחצו על הקישור, ותקנו דרכי משהו, אקבל חלק מעסקה לחשבון הבנק שלי, ללא עלות נוספת בשבילכם. בדרך כלל יש אפילו הנחות שיעזרו לכם לחסוך כסף. אז אשמח אם תתמכו! תודה רבה ויום טוב :)