כל מה שצריך לדעת על ״הביי בוקס״ של אמזון - Amazon Buy Box
-
Amazon FBA Box-מדדי המפתח שמשפיעים ואיך זוכים ב
- ה-12 מדדים לשליטה בביי בוקס של אמזון
- בשורה תחתונה
Disclosure: היי! חלק מהקישורים בבלוג הם קישורי שותפים. הכוונה שאם תלחצו על הקישור, ותקנו דרכי משהו, אקבל חלק מהעסקה לחשבון הבנק שלי, ללא עלות נוספת בשבילכם. בדרך כלל יש אפילו הנחות שיעזרו לכם לחסוך כסף. אז אשמח אם תתמכו! תודה רבה ויום טוב :)
Amazon FBA Box-מדדי המפתח שמשפיעים ואיך זוכים ב
היי חברה! שמי וובה אבן, ואני מוכר פעיל באמזון מאז 2016.
יש לי תוכן מנחה למוכרים בערוצים שלי ביוטיוב ויודמי, טיפים וסודות להתחרות בשדה הקרב של אמזון.
המטרה העיקרית שלי היא לסייע למוכרי ה-FBA של אמזון בכל הרמות להרוויח יותר כסף ולצמוח.
המאמר של היום ייתן לכם סקירה קצרה של Amazon Buy Box, שם אעבור על כל הטכניקות העדכניות ביותר ועל הנוסחה של איך לעבוד איתה.
לא בביי בוקס?
היא לא מופיע?
איבדתם את הביי בוקס? - בכל מקרה, הפוסט הזה יספק סקירה על הכל!
אם אתם לא אוהבים לקרוא פוסטים, אז יש לי סרטון יוטיוב שמכסה הכל מא' עד ת'.
הנה הקישור לסרטון;
ה-12 מדדים לשליטה בביי בוקס של אמזון
מדד מס' 1: שיטת ההגשמה
ראשית, שיטת ההגשמה היא המשתנה בעל ההשפעה הגדולה ביותר על הביי בוקס.
זה מתייחס לאופן שבו המוכר שולח את המוצרים, כלומר, בין אם הרישום FBA או FBM.
הגישה הפשוטה ביותר לשיפור הסיכויים לקבלת ה-Buy Box היא להשתמש ב-Fulfillment By Amazon.
זה אומר שהזכאות לזכות בביי בוקס גבוהה יותר עבור אלה שהם FBA מאשר אלה שאינם.
נניח ששני מוכרים נמצאים באותו רישום.
אם אתם מוכרי FBA, והמתחרה (המוכר השני) FBM, אתם תחזיקו את ה-Buy Box רוב הזמן.
מדד מס' 2: המחיר
במילים פשוטות, ככל שמחיר המוצר נמוך יותר, כך הסיכוי לקבל את ביי בוקס גבוה יותר.
זה בדיוק מה שקורה כשאתם נלחמים עם המתחרים - הם מורידים את המחיר, וגם אתם עושים את זה.
מדד מס' 3: זמן המשלוח
זמן המשלוח עובד כמעט על אותה נוסחה כמו זו של המחיר.
ככל המוצר ישלח מהר יותר ללקוח, כך גדל הסיכוי לקבל את קופסת הקנייה.
זו סיבה נוספת לכך ששימוש ב-FBA הוא הרבה יותר טוב מ-FBM, שם יש לכם זמני משלוח ארוכים יותר, ומכאן, השפעה נמוכה בהרבה על קופסת הקנייה.
אז, שוב, נניח שאתם נלחמים נגד מתחרה ששולח מסין, מה שלוקח בערך 28 ימים עד שהפריט מגיע.
אם אתם משתמשים ב-FBA עבור המוצר שלכם, הסיכוי יהיה גבוה יותר עבורכם לקבל את ה-Buy Box רוב הזמן.
מדד מס' 4: שיעור משלוח מאוחר
זה לא ממש חל על מוכרי FBA מכיוון שאמזון דואגת לכל תהליך המשלוח שלהם.
עם זאת, אם אתם מוכרים FBM, שיעור המשלוח המאוחר יכול להשפיע עליכם באופן משמעותי.
לדוגמה, אם הבטחתם לצרכן לשלוח את הפריט שלו היום ובסופו של דבר דחיתם את המשלוח בשלושה ימים, זה משפיע לרעה על הביי בוקס.
אז הנה עצה לכל מוכרי ה-FBM שם בחוץ - נא לשלוח בזמן!
מדד מס' 5: משלוח בזמן
זה די דומה למדד מספר 4 שכיסינו למעלה.
למשל, שלחתם מוצר, והבטחתם ללקוח שהוא יקבל אותו תוך שבוע.
אבל, אם הוא יקבל את זה לאחר שבועיים, תהיה לכך השפעה שלילית עצומה על הביי בוקס שלכם.
מדד מס' 6: שיעור מעקב חוקי
אם אתם מוכרי FBM, ואתם לא מספקים את פרטי המעקב המלאים ללקוח, זה עשוי להיות גורם נוסף המשפיע לרעה על זכאותכם ב-Buy Box.
שוב, זה לא חל על מוכרי FBA מכיוון שאמזון לוקחת אחריות מלאה על הכל מהמעקב שלהם ועד למשלוח.
מדד מס' 7: שיעור פגמים בהזמנה
כפי שאולי ניחשתם, קבלת משוב שלילי על החנות שלכם או תביעות A-Z מלקוחות תפחית במידה רבה את מדדי ה-Buy Box שלכם.
העצה החשובה ביותר כאן היא לוודא שאתם נותנים שירות לקוחות טוב ומספקים מוצרים איכותיים בכל עת.
כך תוכלו להימנע מביקורות שליליות ותביעות. מה, בתורו, יגרום לכם להיות זכאים לקבלת הביי בוקס.
מדד מס' 8: ציון משוב + כמות
ככל שיש לכם יותר פידבקים על החנות שלכם, זה יותר טוב עבורכם.
לדוגמה, שתי חנויות מתחרות על אותה קופסת רכישה, חנות אחת עם 500 תגובות במשוב וחנות השנייה עם 10,000 במשוב.
בדיוק כפי שהייתם מצפים, חנות עם 10,000 פידבקים כנראה תנצח.
שוב, הסיכויים לזכות בתיבת הקנייה גדולים אם אתה מתחרים מול מוכרים שיש להם 50% משוב חיובי לעומת 99% משוב חיובי.
באופן אישי, אני משתמש במעקבי אימייל או במיילים אוטומטיים כדי לקבל יותר משוב וביקורות.
ניתן להשתמש בכלים האוטומטיים הבאים לבקשת משוב:
מדד מס' 9: זמן תגובה ללקוח
ככל שאתם מגיבים מהר יותר לשאלות הלקוחות שלכם, כך אתם מצטיינים כמוכרים באמזון.
כשהם שואלים שאלות, תקבלו הודעה מיידית במרכז המוכרים.
ככל שתגיבו להם מהר יותר, כך זה יהיה טוב יותר עבור המדדים שלכם.
בזמן שאנחנו מדברים על זה, יש לי טריק קטן איך אפשר להשמיד את המתחרים שלכם( מתחרים על הביי בוקס). כשהם נלחמים איתכם על קופסת הקנייה, השמידו אותם עם הודעות.
לפי זה, אני מתכוון ללהפציץ אותם בהודעות דרך חשבונות הקונים שלכם עד שהם מתעייפים.
בדרך זו, הם עשויים להתקשות להתמודד עם כל כך הרבה הודעות, ולבסוף לגרום להם לעזוב את הרישום.
בעיקרון, הפצצה בהודעות תפגע במדדים שלהם, אז תזכרו להגיב מהר ללקוחות שלכם ולהרוס את החוטפים כדי להבטיח את הסיכויים שלכם לקבל את הביי בוקס.
מדד מס' 10: אזל המלאי
אם נגמר המלאי בחשבונכם לעתים קרובות, הזכאות שלכם ל-Buy Box מושפעת מאוד.
כמוכרים באמזון אתם חייבים לדאוג להיות תמיד במלאי.
זה לא רק יגדיל את הזכאות לביי בוקס אלא גם ישפר את הביצועים של מילות המפתח והדירוגים שלכם.
ואם נגמר המלאי, קופסת הקנייה פשוט תעבור למוכר אחר.
תוכנות Sellerboard ו-SoStocked יכולות לעזור לכם להישאר במלאי, ולא להגזים עם המלאי.
מדד מס' 11: שיעור ביטולים
כמוכרים, נסו לא לבטל את ההזמנות שלכם כי פעולה זו תשפיע לרעה על תיבת הקנייה.
עם זאת, ייתכן שתצטרכו לעשות זאת מכמה סיבות אם אתם מוכרים FBM; לדוגמה, כאשר מוצר אזל מהמלאי במחסן שלכם, תצטרכו לבטל את ההזמנה.
אבל ככל שתעשו את זה פחות, כך תיפקוד ה-Buy Box יהיה טוב יותר.
מדד מס' 12: החזר ושיעור החזרות
לשליטה על אחוזי ההחזרות, עליכם לוודא שהמוצרים שלכם טובים.
כמוכרי אמזון, הדבר האחרון שאתם רוצים הוא שהלקוחות יבקשו החזר כי זה יפגע גם בהכנסות וגם בביי בוקס
אם אתם לא רוצים להפסיד כסף או להוריד את הסיכויים לקבלת הביי בוקס, נסו לשמור על שיעורי ההחזר נמוכים ככל האפשר.
בשורה תחתונה
לסיכום, אני מקווה שעכשיו תדעו איך לשלוט בביי בוקס שלכם, ותוכלו לזכות בה.
כן, אין סיכוי שתוכלו לנצח את קופסת הקנייה באמצעות סוד אחד; יש להביס אותה באמצעות רשת מסובכת של מדדים שיש לעקוב ולשפר.
אבל ברגע שתבינו את זה, תראו הרווחים מזנקים!
מכירה שמחה!
נתראה במדריך הבא,
וובה :)
-
Amazon FBA Box-מדדי המפתח שמשפיעים ואיך זוכים ב
- ה-12 מדדים לשליטה בביי בוקס של אמזון
- בשורה תחתונה
Disclosure: היי! חלק מהקישורים בבלוג הם קישורי שותפים. הכוונה שאם תלחצו על הקישור, ותקנו דרכי משהו, אקבל חלק מהעסקה לחשבון הבנק שלי, ללא עלות נוספת בשבילכם. בדרך כלל יש אפילו הנחות שיעזרו לכם לחסוך כסף. אז אשמח אם תתמכו! תודה רבה ויום טוב :)